جمع‌آوری ۱۷ هزار جلد کتاب در قالب طرح ملی «رستا» 
کد خبر: 4196863
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

جمع‌آوری ۱۷ هزار جلد کتاب در قالب طرح ملی «رستا» 

آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا» با جمع‌آوری 17 هزار جلد کتاب، امروز، 10 بهمن‌ماه در سالن شهید محمدحسین فهمیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برگزار شد.

فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه پویش ملی نذر کتاب «رستا» که در سالن شهید محمدحسین فهمیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی نذر کتاب در استان گفت: این طرح ملی با عنوان «رستا» و با هدف تأمین کتب مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم لرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ملی که از سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی کشور و به همت جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، ادارات و سازمان‌هایی از جمله استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و... مشارکت داشتند.

فرامرزیان از جمع‌آوری ۱۷ هزار جلد کتاب در قالب این طرح ملی خبر داد و اضافه کرد: این کتاب‌ها با توجه به موضوع دسته‌بندی شدند که بین مدارس و مساجد مناطق محروم و فاقد کتابخانه عمومی استان توزیع خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان به مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم در زمینه دسترسی به کتب به‌ویژه کتب آموزشی و کنکور اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این پویش می‌توان امیدوار بود کاستی‌هایی که دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم در زمینه عدم دسترسی به کتب آموزشی، علمی، کنکور و... دارند، مرتفع شود.

فرامرزیان با بیان اینکه کتاب‌های جمع‌آوری شده در مناطقی که دسترسی به کتابخانه عمومی و فضای مطالعه عمومی ندارند، توزیع خواهد شد، اظهار کرد: در قالب طرح رستا توسط مرکز خیریه رهروان شهدا تعدادی کتاب در ۲۰ کمپ و گرمخانه توزیع خواهد شد و توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز تعدادی کتاب بین مساجد روستایی مناطق محروم و فاقد کتابخانه عمومی توزیع خواهد شد.

فرامرزیان افزود: همچنین در قالب طرح رستا توسط مرکز خیریه آموزشی کوثر نیز تعدادی کتاب بین کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و جاماندگان از تحصیل و توسط قرارگاه تحول اجتماعی استانداری لرستان نیز تعدادی کتاب بین روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha